fredag, oktober 24, 2014

Bra för magen

Ett glas om dagen!
Sedan flera, flera år tillbaka har jag till frukosten tagit ett glas av Proviva. Med tanke på min diabetes, är min dietist inte så nöjd med detta och anser att jag kan istället ta droppar köpta från apoteket till min känsliga mage. Håller inte med, för jag märker ingen skillnad på sockernivåerna, så jag fortsätter med min Proviva. Sedan har det kommit även nya smaker och vissa med mindre socker. Så, den som vill må bra i magen hittar säkerligen sin favorit.

Här om dagen när jag var och handlade hade affären ett erbjudande. Köp två Proviva och du får smaka på en ny smak, gratis. Eftersom vi är fler i familjen som dricker Proviva, så passade jag på. 

Den nya smaken innehåller Spenat, Lime och Fänkål. Kan tyckas vara en underlig mix, men otroligt nog så fungerar den. Mildheten från spenaten, syrligheten från lime och fänkåls lakritsaromat och dess goda egenskaper kan nästan göra drycken till något magiskt. Det sägs att fänkål är bra för matsmältningen, är kramplösande och är bra för hostan. Vid första "klunken" känns smaken uppfriskande och har en viss söt smak - men sedan kommer eftersmaken, som är smått underlig, för att citera yngsta dottern. Den liknar gräs. 

Men det är inte samma sak som att drycken skulle vara osmaklig. Det tog dock några glas innan jag blev van vid den gröna färgen och eftersmaken, men den här smaken fungerar till en frukost men även som törstsläckare en varm sommardag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Recept a'la Matmor Template by Ipietoon Cute Blog Design