onsdag, juli 02, 2008

Liten uppdatering.

Matmor har vare sig ätit ihjäl sig eller svultit. Hon har bara njutit av sommaren genom att läsa böcker. Och ett glädjerop slapp ur henne när maken kom hem med en bok som han fått som sommarpresent från jobbet.

En kokbok!

Det är Markus Aujalays bok "Med mycket grönt", med foton av Matilda Lindeblad. En underbar bok med vackra bilder som gör att det vattnas i munnen och man vill rusa till affären för att köpa fascinerande och nya grönsaker. Oftast håller jag mig till de vanliga grönsakerna, men kanske törs jag ta ett steg till nu när jag äger en sådan här "grön" bok? Recepten är, tycker jag, enkla och med lagom ingredienser och det finns även intressant läsning om grönsakerna som används i recepten. En kanonbok i sommarvärmen att njuta och inspireras av.

Har förresten gjort en uppdatering av två recept - fick plötsligt en aha-upplevelse och lånade makens digitala kamera i hans mobil. Vips, bilder på maten jag lagat! Den här gången har jag uppdaterat baconsås och köttbullar i löksås. Mer kommer senare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Recept a'la Matmor Template by Ipietoon Cute Blog Design