onsdag, maj 14, 2008

Nya smaker?

Här om veckan köpte jag hem ett paket av den nya glassen Chilichoklad från SIA. Tyckte att det lät som en spännande blandning. Bänkade mig i soffan och tänkte att nu får jag en god stund...

...men det var lite väl mycket sting i glassen. Blev helt fel. Chokladdelen var god, men chilidelen gillade jag inte. Kombinationen söt/kall och kryddig/het blev helt enkelt inte godkänd av mig.

Så den glassen kommer inte hem till mig någon mer gång. Sen må den aztekiske kejsaren Quetzalcoatl ha druckit 100 koppar chilikryddad, flytande choklad om dagen...men inte jag! Kanske fungerar den här kombinationen bättre ifall det vore en varm chokladdryck kryddad med chili. Det vore nog godare.

Fler nyheter finns att skåda här. Har även lånat bilden därifrån.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Recept a'la Matmor Template by Ipietoon Cute Blog Design