tisdag, januari 18, 2011

Räddningen i nöden?


Hur många gånger har inte jag varit smått sur på alla dessa små, små påsar av salt och peppar och ketchup och senap som följer med när man beställer mat från de flesta kedjor som säljer hamburgare. Det är inte många sådana små påsar som används vid dessa måltider och sparar jag alla från varje gång, växer högen sig rätt stor under årens gång.

Men, kanske ska jag ändra mig på den punkten efter en händelse i stugan här om sommaren. Skulle laga mat - enkel rätt med köttfärs, lök och pasta plus grönsaker. Då behövs både salt och ketchup. Vilket jag inte hade i köket eftersom det var en sådan dag då maken var på väg ner till stugan efter att ha jobbat under veckan. Ibland handlade han på väger ner, ibland handlade vi dagen efter. Jag fixade en måltid till mig och barnen och räddade den just med hjälp av dessa små påsar.

Och gott blev det också. Så, nu sparar jag påsarna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Recept a'la Matmor Template by Ipietoon Cute Blog Design