måndag, augusti 13, 2007

"Vad gör han?"

En dag när vi var hos svärmor, så såg jag hur hon tittade på klockan och åt fort, fort, fort. Hon hade en tid att passa. Framför TV:n och ville gärna ha sällskap av mig. För hon skulle se på något som var väldigt bra och intressant.

Hon skulle se på "Vad blir det för mat?" på TV4. Jag satte mig i soffan och hon i gungstolen. Och nog var det ett sevärt program, med en efterhängsen fråga som hela tiden ville ploppa ut ur min mun:

"Vad gör han?"

Svetten rinner, håret hänger och han sniffar, klämmer och har sig. Med ett leende på läpparna satt jag och såg på hur han lagade mat och undrade varför hans döttrar inte svettades när de hjälpte honom medan han själv var genomsur.

Ja, kan bara säga att det var underhållning och lika intressant var det att läsa artikeln om honom på SvD.se.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Recept a'la Matmor Template by Ipietoon Cute Blog Design