lördag, januari 14, 2012

Gårdstens Pizzeria


I min barndoms förort Gårdsten, utanför Göteborg finns en pizzeria...eller ja, flera pizzerior. Den jag tänkte skriva lite kort om nu, ligger i Gårdstens centrum. Där jag sprang som ungdom med kompisarna har det vuxit upp ett helt annat centrum. Då fanns cafeterior, charkuteri, mataffär, post och en kiosk med den senaste av tidningen Bravo! som jag så gärna köpte. Idag finns inte posten där men mycket mer som kan vara kulturellt intressant.

Pizzerian i Gårdstens centrum är liten och sådär svenskt lagom. Det finns plats för lunchgäster och det går undan. Du behöver inte bli vare sig gråhårig eller rastlös av att vänta. Samma gäller ifall du skulle ringa hemifrån, beställa och be dom köra hem (för det fina priset av ca 15 kr), så kommer maten lagom till det att magen börjar kurra. Maten är varm när den kommer och de är alltid trevliga! 

Och det finns många rätter att välja bland - pizzor i olika smaker och även storlekar och kebab, sallad mm. Precis det du som kund väntar dig av en pizzeria. Själv brukar jag beställa India eller kycklingpizzan. Skillnaden är ananas eller banan. 

När jag åker ner till mina föräldrar så blir det alltid en vända här, antingen under första kvällen då jag landar eller under dagen innan jag ska åka. Det är liksom en tradition. På bilden är det pizzan med banan. Mums!  

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Recept a'la Matmor Template by Ipietoon Cute Blog Design