lördag, januari 09, 2010

Hamburgare och annat gott!

Ja, då har nya året 2010 börjat och jag hoppas att ditt år fick en härlig och god start! Själv fick min en fin och lugn start. Men snart är vardagen här igen med allt vad det innebär.

Mitt i allt julfirande och allt julmat, så ville barnen ha något nytt istället för Janssons frestelse, risgrynsgröt, köttbullar, prinskorvar och skinka. De ville ja hamburgare och sen ville de testa Dr. Oetkers Princess Lillifee Jordgubbsmuffins. Det är så att tungan går i knut. Köpte ett sådant rosa paket och i paketet fanns det allt som behövdes för fina muffins. En pulverblandning för själva muffinsen, en pulverblandning för glasyren, en påse med små karamellhjärtan, muffinsformar och så ett ark med klistermärken. Inte för att den behövs till bakningen, men gulligt för barnen var det.

Barnen fick vispa ihop allt. Sen var det bara att följa instruktionerna. Enkelt för barnen att sköta själv! Under tiden barnen pysslade med detta förberedde jag hamburgarna. Brödet hade vi köpt, jag stekte köttfärsbiffar, la på ostskivor, sallad, lök, tomat, gurka, ketchup och senap.

Det var gott med hamburgare och muffins, sådär mitt i julens firande.

Nu ska det bli spännande att följa det nya året och vad som komma skall. Det nya är att jag har en kokbok i min iPhone med 300 recept! Jättebra!

2 kommentarer:

  1. Där rymdes det två goda saker på samma bild :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det gjorde ju det! Och allt gick åt! Smaskens! =)

    SvaraRadera

 

Recept a'la Matmor Template by Ipietoon Cute Blog Design