måndag, mars 02, 2009

Sweet Pea Potet-stappe

Här om dagen köpte jag och testade Findus Laxfilé med ost- och grönsakssås. Gjorde enligt receptet på paketet, Sweet Pea Potet-stappe - som det så fint stod. Tyckte de var jättegott!

Du behöver:

4 potatisar, små
2-3 msk olivolja (jag tog margarin)
150 gram små fina ärtor
½ gul lök, finhackad
1 dl riven parmesanost
färsk persilja

Gör så här:

Skala och koka potatisen i lättsaltat vatten. Fräs löken i oljan, tillsätt ärtorna, tillsätt de kokta potatisarna, persiljan och osten. Mosa potatisen och smaksätt med lite salt.

Vill man, så kan man göra den egna favoritlaxen och använda potatisreceptet till den istället för laxen i förpackningen, som jag gjorde. Eller varför inte favoritfisken!

2 kommentarer:

  1. Vad gott det ser ut. Det måste jag testa.
    Tackar för receptet.
    *kram*
    Leila

    SvaraRadera
  2. Hej Leila och var så god! Det är jättegott! Jag har den andra biten kvar av laxpaketet och tänkte ha det denna vecka, någon dag. Köpte potatis idag! =)

    SvaraRadera

 

Recept a'la Matmor Template by Ipietoon Cute Blog Design