måndag, december 01, 2008

En Rosie i köket?

Idag när jag rensade i rummen här på ovanvåningen inför julen så hittade jag en bok som jag bara var tvungen att ha då den kom ut 1994. Det är Rosie Daleys bok "I köket med Rosie, Oprah Winfreys favoritrecept". Satt ofta framför TV:n och följde Oprahs program då Rosie var med och lagade. Allt såg så gott ut och jag kunde nästa känna doften inne i vardagsrummet. Vem skulle inte vilja ha en Rosie i köket lagandes favoritrecepten!

Köpte boken på rea, för 69 kr. Idag kan man finna boken på antikvariat och liknande ställen för nästan samma pris.

I boken finns det recept på soppor, sallader, pasta, pizza och bröd, grönsaksrätter, efterrätter och även fyra stycken icke-friterade favoriter. Är du en som räknar kalorier och fettmängd, så finns även detta utskrivet vid varje recept.

Även om boken har många år på nacken, är jag glad att jag fann den. Tycker att recepten är tidlösa och det finns även utrymme för egna redigeringar ifall man nu vill ändra något i recepten till exempel kryddningen.

Unna dig boken!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Recept a'la Matmor Template by Ipietoon Cute Blog Design