måndag, oktober 13, 2008

Firade med gott!

Här om dagen - 11 oktober för att vara exakt - fyllde jag år. Dagen innan hade jag lämnat in ett examensarbete för kursens 5 första poäng, så det kändes skönt att dagen efter bara slappa och njuta av det som är gott i livet.

Mat bland annat. Jag hade ingen lust att stå vid spisen denna dag, utan lyxade till det genom att beställa en smörgåstårta från det lokala konditoriet på torgets ena hörn, nämligen Da Capo. Gott. Sen när vi hämtade den, så föll mina ögon på en bakelse som jag inte kunde låta bli att lägga till i beställningen.

Och allt detta var så himla gott. Smörgåstårtan var saftig, fluffig och en smakfull upplevelse. Bakelsen var som pricken över i:et. Syrlig med hallon och söt med allt annat mums som fanns i.

Ibland känns det underbart att njuta av något som någon annan lagat till - om det så är det lokala konditoriet eller en familjemedlem.

Här följer bildbevis på godheterna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Recept a'la Matmor Template by Ipietoon Cute Blog Design