fredag, juli 11, 2008

Grilla!

Att grilla hör sommaren till, om så en regnig dag. Minns när jag var liten hur pappa satt på en långpall med det som skulle grillas på ett stort fat med allehanda tillbehör - penslar, grillolja, korv, köttfärsbiffar och andra viktiga grillverktyg. De dagar som regnet föll hade han ett paraply i ena handen och vände på maten på grillen med den andra med en snitsighet som hette duga. Mamma stod i köket och kokade nypotatis och jag gjorde salladen och sprang emellan grillen och köket alternativt matplatsen ute vid solsken. Hunden vi hade flåsade efter i förhoppning om att jag skulle tappa en korv eller något annat gott.

Igår hittade jag en fin belöning i brevlådan. Det var en bok som heter "Grilla med Allt om Mat". Helt underbar att titta i med fina bilder och goda recept. Maken och jag har bestämt att vi ska testa ett recept på sidan 62, grillad entrecôte med nektarinsalsa och chèvrekräm. Eventuellt ska vi byta ut krämen till en vitlökssås, som finns på sidan 79. Det kan nog bli gott.

Och hur fick jag boken? Jo, fick för ett tag sen ett mail från Allt om mat som ville att jag - ifall det passade - tittade in på deras hemsida och återkom med lite tankar om den - bra och dåligt. Belöningen skulle bli en receptbok och sådant kan inte jag säga nej till. Och det var det värt. Är nöjd med min nya "älskling" inom receptböckernas värld.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Recept a'la Matmor Template by Ipietoon Cute Blog Design