tisdag, maj 22, 2007

Glömda platser återfunna igen.


Idag kom jag över en trevlig artikel och några udda bilder i Svenska Dagbladet. Det var intressant läsning, men samtidigt även lite skrämmande med tanke på hur utvecklingen går. Första bilden på bildspecialen är ett värdshus. Där har jag varit och ätit två gånger! Blev så förvånad då jag såg bilden och min tanke var att det var ju inte så länge sen sist jag satt där och åt.

Men tiden går fort. Första gången jag åt där var någongång i slutet på 80-talet. Syrran och jag var på väg upp till Dalarna och vi ville ha lite mat på vägen, så vi stannade till där och åt. Jag minns att jag hade köttbullar, potatis, brun sås och så några ärtor. Det var gott. Andra gången jag åt där såg det ut precis som första gången. Servicen var likadan - det gick inte undan, om jag säger så. Den här gången åt jag med min man och vår stora flicka. Snitzel, strips, sås och en enkel sallad fanns på tallriken om jag inte minns helt fel.

De gånger vi åker förbi Brännebrona Värdshus brukar jag tänka på ödet, hur snabbt tiden går och de minnen som olika platser ger. Och att undrens tid är inte förbi - efter en tid som övergiven har värdshuset vaknat till liv - och då är allt som det var innan...

Bild: SvD, Jörnmark

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Recept a'la Matmor Template by Ipietoon Cute Blog Design